Den fallande svanen

När jag är ute och promenerar, eller går i korridoren på skolan eller släpar runt varor i mataffären händer det ganska ofta att jag snubblar till. Inte så värsta farligt med det. Jag tänker trots det fortsätta påstå att  jag är en graciös svan. När man glider runt i tygpjucks eller sneakers gör det inte så mycket om man råkar trampa snett eller tar ett steg för lite. Det blir ingen grej av det. Däremot blir allt så mycket värre ju högre klackarna blir. Den här hösten har jag börjat spatsera runt i high heels. Inga jättesaker, men jag har plötsligt blivit ett par centimeter längre. Och nu blir det så väldigt pinsamt varje gång fötterna slinter. Det känns som alla blickar hamnar på mina fötter och så kan man se hur folk tänker "lilla fröken, ta på dig skor du kan gå i. Springa runt och leka stora damen på det där viset". Dessutom är det obehagligt att ramla från höga höjder. 
Men oj vad graciös jag är när jag gör mitt fall. Även en svan dyker ibland.

Kommentarer
Postat av: M.

vad har du nu gått och gjort? sår på båda knäna?

2008-11-13 @ 22:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0