DN-dilemma

Jag har ett väldigt komplext förhållande till tidningen DN. Eftersom jag inte vill lägga ner halva min inkomst på en morgontidning som inte ens innehåller lite smaskigt skvaller ála Hollywood, så är jag för det mesta utan. Men då och då dimper det ner erbjudanden, endera i min eller i mina föräldrars brevlåda. Extra extra! Prova DN i ett par månader för bara 50 pix. Det kan jag gå med på att betala för lite samhällsinformation som man senare kan glänsa med. Det är så jag ser det. Tänker jag på DN så ser jag långa frukostar i sängen framför mig. Jag smuttar på mitt gröna, interlektuella te och bläddrar igenom både huvuddelen, kulturen och ekonomi. Under dagen kan jag sedan sitta och diskutera världspolitiken och slänga med begrepp jag inte visste fanns. 
Så kommer den magiska morgonen då den första tidningen dimper ner i mitt brevinkast. Sprillans färska nyheter som bara väntar på att bli lästa. Och som de kommer att få vänta. För just den första morgonen hinner jag verkligen inte! Och tydligen inte dagen efter heller, eller resten av dagarna den veckan. Tidningarna läggs oöppnade på hög och tar snart upp halva lägenheten med sitt pockande på mitt dåliga samvete. Jag skäms och önskar att de inte fanns. Önskar att jag aldrig hade skaffat DN, eftersom det enda det ger mig är ryggskott på vägen till pappersinsamlingen. 

Idag kom det inte någon tidning. Helt tomt var det i hallen mellan gummistövlarna och skinbootsen. Och min enda tanke? Ånej! Jag som verkligen, verkligen skulle läsa den idag, liggandes i sängen med grönt te. Typsikt!

Kommentarer
Postat av: M.

haha, sure att du skulle läst den! kan berätta att det handlade om könsneutrala äktenskap idag och att regeringen går emot sig själv (emot kd) och lägger nu fram förslaget till riksdagen som får rösta om det istället! moahaha, bye bye kd!

2008-11-06 @ 20:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0