För att jag inte har viktigare saker att tänka på?

Hm. Har vaknat för ett tag sen. Ligger till sängs och käkar frulle. Mmm! Idag ska jag inte till skolan, nej idag ska jag på utflykt. PO-dag heter det. Alla vi som håller till på söder under praktiken ska idag besöka en skola tillsammans. Jag har en liten fundering kring lunchen. I programmet stod det att man kunde äta i matsalen, men det kostade 50 pix och man skulle betala innan. Jag vägrade, 50 spänn för skolmat?? Nu är den stora frågan om jag ska ta med mig mat eller inte. Om jag gör det kommer ingen annan ha gjort det och medan de sitter och slevar sushi eller såsiga nudlar kommer jag sitta utanför, ensam på en liten parkbänk och proppa baguette med pickels. Inte för att det inte är gott, men en macka är både osocia och kall. Kommer jag däremot tomhänt kommer alla ha endera beställt skolmat eller tagit med sig de mest fantastiska lunchlådor med smaker från hela värden.

Det spelar tydligen ingen roll hur gammal man är. Ångesten över picknickmat består. Det ändå som skulle kunna rädda situationen nu är om jag kommer med en låda full av risifrutti (även om jag gillar körbär eller hallon bäst är det jordgubb som smäller högst), coco-cola (samma grej här. Även om jag inte gillar så har jag inget val), en liten låda kalla pannkisar och självklart, det viktigaste som verkligen, verkligen visar att jag är någonting att räkna med: en kexchoklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0