Sleeping beauty

Nu är det kväll. Klockan har passerat nio, så det är verkligen kväll. Inte bara i min lilla värld (även om min lilla värld är hemskt bra och man inte riktigt behöver den yttre så kan det vara bra att anpassa sig efter vissa regler ibland). Det som är dumt är att jag kommer bli pigg om nästan precis 20 minuter. Min lägenhet är svinkall för tillfället, eftersom den vidriga vintern är på väg. Det resulterar i att jag kryper ner i sängen så fort jag kommer hem och ligger där sen, hela kvällen, och läser bok och blir riktigt, riktigt trött. När klockan sen slår sent och det är dags att verkligen gå och lägga sig, jag då är jag ju utvilad. Dessutom blir mötet med den kalla luften en riktig uppvaknardusch. Usch och blä. 
Så nu ska jag gå och göra mig iordning för att ligga vaken ett par timmar. Eftersom jag menar ett par timmar som ett par timmar i min egna lilla värld så behöver ni inte tycka synd om mig. Ring om en halvtimme och jag svarar med grötig röst och ger en härligt hes utskällning och ifrågasätter idiotiken att ringa på en sådan okristerlig tid. 
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0