Autogiro

Så var man vuxen och ansvarfull, tänkte jag, när jag skaffade autogiro. Inga fler gamla mobilräkningar som råkar hamna under sängen och som gör att telefonen helt plötsligt en dag säger *klick*, och *abonenten går inte att söka just nu, för abonenten betalar inte sina räkningar i tid*.
Idag kom jag på att det kanske inte är så smart med autogiro ändå. Iallafall inte när man står på konsum, med hela veckans mat rullandes på bandet och kortläsaren säger "Nope, sorry. No money". 
Jag som hade fört över pengar just till den här shoppingturen (är man tant när shopping har blivit mat istället för nya pjucks) blev bestulen på varenda sill med senapssmak av tele2, som tydligen tyckte att det var dags att betala räkningen.
Baksidan med mognad är tydligen att man inte har pengar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såå jäävla typiskt! Tur att du kunde springa hem o hälla ut spargrisen iaf. Tänk så pinsamt att komm tillbaka din nästa gång annars!! (tycker jag iaf men det kanske är töntigt att tycka sånt är pinigt?)

2009-04-29 @ 18:28:55
Postat av: Anonym

o det var jag som kommenterade nyss..

2009-04-29 @ 18:29:19
URL: http://leissus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0