Daddy's girl

När jag bodde hemma tyckte jag att min pappa hade många ovanligt dumma regler och vanor. Samma sak tycker jag varje sommar då jag bor med honom ett par veckor på gotland. Till exempel så måste min pappa (och även vi, eftersom vi är unga fröknar som bor under hans tak) storstäda så fort de kommer över gäster på besök. De får inte ligga framme så mycket som ett par strumpor och en dammråtta. 
När man har ätit hemma hos pappa måste man även skölja av allt porslin och sedan lägga det i blöt. Och om det som av en händelse skulle ringa under måltiden måste man snabbt säga att "tyvärr, jag sitter och äter, ringer sen", om man får lov att svara över huvudtaget. 
Idag bjöd jag över pappa på lunch. Kom på mig själv med att tokröja en timme innan. Tvättade akvariet, dammsög och dammade bakom tv:n. I panik, i rädsla av att någon skulle komma på min skitiga vardag, bryta min Monica Geller fasad. 
Under lunchen satte jag telefonen på ljudlös (inte första gången) och efter maten satte jag snabbt ner allt i diskhon och spolade vatten på det. 
I samma takt som pappas stolthet växer, blir även rädslan för mig själv allt starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0