En ung tant

Jag hänger väldigt mycket med min syrra. Hon har blivit nån sorts kompis som jag ringer stup i kvarten och som jag vill ha med på mycket. (Hon vill även ha med mig. Jag är inte den desperata systern) (fast tänker jag efter så är jag nog det ändå). Hon är fyra år yngre, men en dm längre, så det jämnar liksom ut sig (för alla vet att mognaden sitter i längden). Jag har nån sorts idé att vi är på samma nivå, men att jag sitter på lite mer vishet och lärdom. 
I fredags hade syrran studentskiva. Hon tar studenten till sommaren och nu skulle det firas. Dagen efter fick jag bevis på att vi inte är på samma nivå, och att fyra år kan göra en himla skillnad. När hon dagen efter tokfest springer på grillfest så ligger storasyrran som en klubbad säl i en soffa och goffar så pass mycket ostbågar som en bakismage klarar. Jag känner mig som en kärring. Och jag är bara 22. 

Kommentarer
Postat av: M.

hahaa ja men det fanns ju anledningar till varför du var tröttare, dessutom hade du ju sträckt dig......

2009-04-27 @ 22:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0