Fina fröknar på vift

Idag klippte jag håret raketsnabbt. En kvart tog det, klipp, hugg, tjupp, och så var frippan en decimeter kortare. Och med det så blev det vår, på riktigt. Så syrran och jag tog oss ut på snyggpromenad. Hon var het och jag var fransk. Vi rökte cigaretter, hade rödmålade läppar och mascara som utlovar extra volume. Och bara för att vi var så fina så bestämde vi oss för att gå femton varv runt kvarteret istället för att gå direkt dit vi skulle (bästisen var dagen till ära modell, och vi skulle självklart gå och spana in henne). Det var inte så att vi var vilse i vår egen stad, nej nej. Och på vägen hem ville vi sitta och sprida vår sköna glans lite extra, så vi åkte en station för långt. Inte så att vi glömde att gå av, absolut inte. 
Vet inte varför, men plötsligt dök uttrycket "blind leder blind" upp i mitt huvud..

Kommentarer
Postat av: M.

yeahhh! så länge vi inte är i stallet så är vi stockholmsmarta tycker jag, inte blinda och vilse!

2009-04-04 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0