Godisregn och cykeltjyvar!

Jag har haft en alldeles underbart härlig dag idag! Alla elever var uflugna på olika håll för att skapa mästervärks-filmer så min mentor och jag har glidit runt, köpt påskgodis för 450 kr (en underbar känsla) och druckit många koppar kaffe. (Vad bra det känns att som blivande lärare säga att man har haft en underbar dag när eleverna inte har varit närvarande..). Ska snart sticka över till morfar och gluffa tårta, eftersom han fyller år idag, och sedan gratisäta hos föräldrarna. Lycka, med andra ord. MEN på vägen hem skulle jag gå förbi min cykel, ge den en vårpuss och sedan ta med den på årets första tur. Och vad tror ni har hänt då? Min söta, snälla rosaglittriga Rosa har gått och blivit stulen! 
Vem vill egentligen sno en rosaglittrig cykel utan reflexer och lyse? Kanske samma person som tycker att jag ska fortsätta att knata i trasiga skor och göra fötterna ännu mer paj.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fy va tråkigt med cykeln:(

2009-04-02 @ 21:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0