Nej, det är inte ett dagis, och nej, jag är inte elev.

Jag har hängt på en skola nu, på praktik. På skolan är det strängt godisförbud. Idag kunde man i lärarrummet hitta: skålar med plockgodis, flera askar med aladdinchoklad (har aldrig lärt mig om det ordet ska stavas med två l eller två d) (borde ju vara två l, med tanka på att alla stavas med dubbel-l) (fast jag har en känsla av att det är två d) och två stora skålar chips. Det fanns även både blandsaft och coca-cola. Och fysen full med glass. Och på lektionen bjöds det på bullar och kakor. Hej sockerchockade lärare!
Morgonen började dessutom med att vi lärare, och kandidater stod utklädda som påskkärringar och delade ut godis till eleverna, någonting jag inte trodde att jag skulle göra när jag först kom dit. 
Jag jobbar på högstadiet, om någon undrade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0