Fröken morgontrött och oturen

Igår morse skulle jag upp tidigt för jag skulle iväg och åka tåg. Jag dubbelcheckade på natten när jag kom hem vilken tid tåget skulle gå och när jag behövde åka hemifrån, och jag kan tala om för er att det inte var en nådig tid. När jag väl kom fram till centralen klockan kvar i åtta upptäckte jag att jag hade sett fel på en kvart och tåget stod redan inne på perrongen, redo att sticka iväg. När jag hade hittat en plats och gjort mig bekväm kikade jag för säkerhetsskull en gång till på biljetten (som tur är känner jag mig själv ganska bra), och hör och häpna, jag hade sett fel en gång till! Jag var en timme för tidigt. Så det var bara att kliva av, svära en liten harang och gå för att köpa kaffe, vilket kändes väldigt nödvändigt. Jag sa TVÅ gånger att jag ville ha svart kaffe till tjejen i kassan. Jag fick min kopp, men eftersom det var varmt så drack jag inte av det på en tjugo minuter eller så. När jag väl öppnade locket satt jag på mitt riktiga tåg, och då upptäckte jag att Mc Donalds-bruden hade besudlat kaffet med massor av mjölk. Men tro inte att jag är arg för det här, nej nej. Efterosm jag dagligen har en dos med otur var jag bara glad för att allting kom på morgonen, för resten av dagen blev en kalasfin upplevelse som avslutades med betalt hotellrum på slott. Det ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0