Middag med alldeles för många

I morgon fyller jag år, och för ett par veckor sedan fick jag för mig att jag skulle bjuda in hela familjen på middag. Sagt och gjort, alla inbjudningar blev utskickade och jag var så nöjd med mig själv. Nu har det gått upp för mig att jag ska laga mat (jag kan inte laga mat) för tio personer (ja, jag har en sån där Pip-Larssons familj) i ett kök man inte kan laga mat i. Inte nog med att det är litet, ugnen och spisen fungerar inte samtidigt heller. Och när jag väl kommer ha löst matfrågan så hoppas jag att jag kan komma på något bra ställe där hela familjen kan sitta. Det lilla bordet, sängen och mattan räcker ett bit, man jag är rädd för att jag kommer behöva stuva in ett par syskon i badkaret. Nu ska jag sätta igång med ugnsgrejerna, i morgon blir det storkok. Ser fram emot middag med halvkall mat och folk sittandes lite här och där. Det är väl ändå tanken som räknas, eller hur var det nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0