Lite fiss och diss och ciss, bara sådär!

Var hemma hos pappa en släng igår. Syrran var inte hemma, så det var bara pappa och jag. Vet verkligen inte vad det är som händer när jag hälsar på där, men det tar inte så mycket längre tid än en timme (så lång tid som det tar att avhandla hur båda mår, varsin rolig anekdot, kaffe, två kex till mig, ett till pappa och en pestomacka till mig, eftersom pappa har så gott bröd) och sen sitter vi där, uppflugna vid pianot, sjungandes med våra starkaste pianoröster (ni vet de där "tjusiga" rösterna, så man låter som en äkta skolfröken). Skillnaden bara, mellan den här gången och alla andra sångstunder hemma hos pappa var att nu var det jag som satt och plinkade. Och jag klarade det med bravur! Så nu har man gått och blivit pianist också. Det är inte klokt vad jag är begåvad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0