Rum, rum, bara massa rum.

Som det skilsmässobarn jag är har jag alltid flyttat runt mellan olika rum. Först ett hos pappa, sen ett delat hos mamma, sen ett eget hos mamma, sen ett delat hos pappa och sen slutligen ett eget både hos mamma och pappa. Men då flyttade jag hemifrån. 
Nu har jag en hel lägenhet själv. Eller jag har haft det ett tag, det som kulle vara ett halvårs kontrakt har vid skrivande stund pågått i tre år, och jag älskar mitt lilla krypin! En hel lägenhet, helt för mig själv!
Men, såklart, har jag börjat sakna trängseln med nio pers om ska samsas och bo under samma tak. Kaosets charm, eller nått. Så nu har jag gått och blivit med eget rum. Två kompisar som har flyttat ihop har en walk-in-closet vart dörr inom snar framtid ska prydas med pärlplatteskylt med mitt namn på. 
Man kan visst skaffa egen lägenhet till flickan med splittrad familj, men då ska hon dessutom ha ett eget rum.

Kommentarer
Postat av: M.

mon dieu är hon bortskämd?

2009-02-19 @ 20:09:08
Postat av: M.

mon dieu är hon bortskämd?

2009-02-19 @ 20:11:41
Postat av: klumpfot

Lilla prinsessan! (kunde bara inte låta bli enter den tidigare kommentaren, haha)

2009-02-19 @ 20:44:54
Postat av: Jag

Ja, det är väl bara att inse. Jag är en liten bortkämd prinsessa. Mitt eviga flyttande och delande av våningssängar under uppväxten gjorde mig till den prinsessa jag är idag.

Fast jag skulle nog hellre kalla mig Harry Potter, som blir glad att få bo i en liten garderob! ;)



2009-02-19 @ 21:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0