Snälla, kom och ge mig en kyss!

Idag besökte jag ett ganska pinsamt ställe där jag kände mig sjukt gammal. Iallafall för gammal för att vara där. För att kompensera bestämde jag mig för att styra upp mitt hem. Storhandlade och fyllde skåpen och kylen med bra grejer. Sånna där saker jag inte har haft på år och dar. Typ mjölk. Och potatis. Och nu är spisen full av bönor som puttrar på i äkta husmor-stil. Känner mig genast i bättre fas med min ålder. När jag ändå är i farten (ska dessutom passa på att slänga ihop en tårta, för sån är jag. Jag bara slänger ihop saker) tänkte jag röja upp lite. Kom på att det kanske är dags att slänga ut julen. Att slänga ut julen betyder i mitt fall att ta ner den vissnade misteln som hänger över dörren. Är det sorgligt och patetiskt att låta en mistel hänga uppe i februari? Eller är det ännu sorgligare att slänga en mistel som man fortfarande inte har blivit kysst under?

Kommentarer
Postat av: emma L magnus

vilket ställa va du på?



va kul att ha hittat denna blogg... för det e väl du amanda?

jag ska också sätta upp en mistel! puss

2009-02-03 @ 21:39:04
Postat av: Jag

Haha, det pinsamma stället kan jag inte avslöja. Du får helt enkelt använda fantasin. Ett pinsamt ställe som man känner sig gammal på. Men vem är du, nu blir jag ju så nyfiken!

Puss!

2009-02-03 @ 22:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0