Snart börjar jag speak svengelska också.

Igår satt skönheten (som fyller år idag, hurra hurra) och jag och tittade på Victoria Silverstedts program "my perfect life" och höll på att dö av skratt. Först för att det var så patetiskt och sorgligt, men också för att människan helt och hållet saknar självdistans. Det liv hon lever är helt normalt för henne (iaf som det framställs i programmet. Nu kanske det är Skönheten och jag som är helt dumma och inte fattar att amerikanska tv-kanaler har asmycket humor och lever för ironin). Först satt vi och klagade och sa att "guud vilket hemskt liv, tänk om man var sån!" med avsmak i rösten. Sen efter ett tag, när vinglasen började tömmas, slank det ur oss att det kanske skulle va kul att prova på det livet, bara för en dag eller så. Men självklart bara i studerande syfte. Sen kom vi på att vi förmodligen skulle tappa all verklighetsuppfattning och börja springa runt i värsta Vickan-style och frotera oss i dyra designerplagg och sörpla skumpa med svinrika kändisar på lyxbåt utanför Rivieran. 
Idag hade vi födelsedagsmorgon med Skönheten och grattade med tårta, paket och "sång". Och tydligen hade vi blivit mer påverkade än vi trodde av programmet, för det hela slutade med att vi satt uppkrupna i soffa, skönheten klädd i äkta silver, jag filandes på mina naglar (herregud så de såg ut! Det funkade verkligen inte. Jag kunde inte visa mig ute!) och en tredje kompis satt med mobilen tryckt under örat och försökte i panik boka tid hos frippan senare idag, eftersom förra veckans hårfärgning hade börjat visa utväxt. Vi håller på att bli jet set! And I love it! Welcome to my perfect life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0