Årskrönika 2009, so far

Just ja. Vi är bara inne på den andra dagen på det nya året och jag har redan hunnit med en bragd, något storslaget. Igår kväll satt jag med först fyra, sedan tre och sist två kompisar och tittade på ALLA sagan om ringen filmerna. Inte illa. Hur många av alla mina läsare klarade egentligen av att vara upp till klockan fyra på internationella bakis-dagen? Jag tycker själv att det är bra jobbat och beundrandsvärt. Det som var mest facinerande var att det visade sig att jag och en av de andra två var riktiga nördar som satt inne med kunskap som vi inte visste om. Sådant är alltid trevligt, att förstå sig på sin egen hjärna. Man vill ju gärna veta vilken kunskap som har satt sig. Speciellt vill man veta det de dagar man sitter och skriver tenta och inte kommer ihåg någonting av det man har läst. Nu vet jag vad min hjärna rymmer. Den innehåller namn på snabba hästar som finns i sagans värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0