En magisk natt!

Igår var jag ute med kompisarna och hängde på sunkigaste stället och drack godaste ölen. Hade en asbra kväll, men det var på vägen hem all dramatik startade. Intet ont anande satt jag på nattbusen och var helt uppe i mina egna tankar. Plötsligt märkte jag att bussen stod stilla och anledning till det var ett bråk mellan chauffören och en passagerare. Förolämpningarna flög fram och alla på bussen blev involverade. Det roligaste var att killen skrek att schauffören var en jävla bög och sen bad han honom att suga hans kuk. Vem var det som var bög egentligen?Slutade med att snubben bakom mig ringde polisen, som jag av oklar anledning fick prata med. Vet inte riktigt vad jag sa, men tydligen måste superlativen ha kommit fram, för inom en minut kom inte en, utan sju poliser farande i största bilen, och släpade ut snubben plus flickvän (som det inte var straff nog för henne att vara ihop med honom). Jag tjöt inombords av lycka, älska vardagsdramatik! Fast självklart sa jag inte det, utan nickade med de andra och suckade fram "men herrgud, har de inget bättre för sig?" Tack att du inte hade något bättre för dig, du förgyllde min kväll, du bråkiga, homofobiska, nattbusstrafikant!
När jag hade hoppat av bussen så möttes jag av fågelkvitter. FÅGELKVITTER! Mitt i den kalla vinternatten. En magisk natt med andra ord. Så när jag kom hem smällde jag på ett nikotinplåster på armen och la mig för att inte somna. Både poliser och fåglar på en och samma natt måste ju vägas upp av ett kliande plåster som gör mig förbannad.

Kommentarer
Postat av: M.

du har det bra du, öl poliser och fågelsång!

2009-01-30 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0