Framförhållning

Varje tentaperiod brukar jag dra på mig en ny släng av magkatarr. Den blommar ut i samband med de sista raderna jag skriver och sen sitter jag där, veckorna efter, och har ont i magen. 
Det här beror inte på att jag stressar för mycket, för att jag inte har startat i tid. Nej nej, magkatarren kommer enbart för att samma sekund som första raden i den nya uppsatsen sätts på papper så flyger mitt hälsosamma liv ur genom fönstret och ersätts av ett onyttigt monster. Mat hinner jag inte köpa, utan sitter istället och häller i mig kaffekopp efter kaffekopp, den ena starkare än den första (svart, såklart) och snusarna bara viner i käften på mig. Och sen på kvällarna måste man ju koppla av med den whiskey. Inte undra på att magen protesterar.
Den här tentaperioden blir det ingen ny släng av magont. Nope. Sitter och sörplar grönt te och har ätit fruktsallad tidigare under dagen. 
Vad det här beror på? Att jag redan har magkatarr som gör så förbannat ont!

Kommentarer
Postat av: M.

men vad skönt amanda, grattis till den ändå redan befintliga magkatarren! och du, jag har nog sett ett flertal snus vina in och ut genom din käft de senaste dagarna ändå. så hälsosam, verkligen?

2009-01-15 @ 21:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0