Fröken Lat börjar skolan

Nu har jag slagit till igen, gett planeringen och organisationen i mitt liv en riktig käftsmäll. Idag har jag haft jullov i nästan precis en månad. Den tolfte december stack bästisen och jag till Egypten och idag är det den 8:e  januari, vilket betyder att skolan åter börjar. Under den här månaden har jag inte rört en enda skolbok. Jag har inte spanat studiemanualen och jag har för allt i världen inte börjat skriva på kompletteringsuppgifterna för seminarierna jag missade på la semestern. Istället har jag legat i sängen till tre på eftermiddagarna och bläddrat i glansiga magasin. Och så har jag absolut inte tvättat eller städat.
Om tre timmar ska jag ha ett seminarium där vi ska diskutera en tjock bok, i morgon handlar det om en annan bok, och på fredag om en vecka ska visst hemtentan in, tillsammans med mina två kompletteringar. Magkatarren är tillbaka med buller och brak och kaffesuget är starkare än någonsin denna arla morgon. Nu så, nu ska det nya året få visa vad det går för. I morgon, då börjar det. Mittnyaliv. I morgon. Idag är jag lite för seg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0