Här sitter jag och töntar

Jag ska lämna in en tenta på fredag. Den ska vara på sex sidor och jag ska ha läst massa litteratur. Jag har än så länge, onsdagkväll, inte skrivit så mycket som en rad och jag har bara läst lite litteratur. Istället sitter jag och läser min häst och tuggar tax free toblerone. Suck.
Det kommer aldrig bli någon superjournalist av mig som alltid är ute först på plats och sedan sprutar ur mig artiklar. Hamnar jag någonsin på en tidning (jepp, jag har just läst om en gammal favvobok som handlar om en tidningsredaktion och återupptagit mina journalistdrömmar) så kommer ni hitta mig sittande på månadens journal om ett par år, där jag långsamt tråcklar ihop en stickbeskrivning på grytlappar. Men det kallas väl fortfarande journalist?

Kommentarer
Postat av: M.

men om du ska bli journalist är det ju bara bra att du sitter och läser tidningar! typ min häst och så..

2009-01-14 @ 23:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0