Morgonhelvete, eller var försiktig med vad du önskar

Imorse när jag hällde upp frukostyoghurten upptäckte jag att jag hade tre portioner kvar i paketet. Tyckte att det var lite jobbigt, eftersom jag åker ut till skärgården imorgon, och på så vis hade en skål för mycket. Just när jag stod och tänkte det här och rev min ingefära hände någonting som jag aldrig har lyckats med tidigare. Jag råkade på något sätt, med hjälp av rivjärnet, välta hela skålen så det blev en yoghurtexpoltion över hela min matta (eftersom jag bor som jag bor så har jag en matta i "köket") och mina ben. Egentligen klara man inte något sådant på morgonen innan frukost, men jag hade såklart inget val, det var bara att skura och gnugga och tvätta som värsta desperata hemmafrun. Men håll i er, det värsta hade inte inträffat än. Nej, för så fort jag var klar och skulle ta min nyupphällda frukostskål och sätta mig, så lyckades jag på något väldigt märkligt och ytterst irriterande sätt spilla ut lite mer yoghurt! Bara att dyka ner på golvet igen och gnugga i takt med frustrationstårarna. Men inte sörjer jag för det här, nej absolut inte, jag fick ju som jag ville, nu har jag precis lagom mycket frukost kvar och mattan är alldeles ren! Hurra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

harkel harkel, var försiktig med vad du önskar ty din önskan kan slå in. (spontant ordspråk)

2009-06-17 @ 20:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0