Sova, äta, sova. Jobbig vardag.

Jag har blivit ett barn. Nu har jag klarat av ett år på lärarlinjen. Ett år av pure vuxenliv. I fredags fick jag sommarlov. Inget jobb i sikte, inga studier, inga tider att passa. Jag har ett alldeles äkta mellanstadie-sommarlov. Och hur börjar jag det? Genom att sova, som en riktig tonnåring (eller spädbarn, det beror på hur man vill se på saken) så har jag spenderat mina lediga dagar nerbäddad och bortflugen i drömmarnas värld. Idag lyckades jag sova i tio timmar, vara vaken i fyra och sedan sov jag två timmar till. Nu har jag lyckats hålla mina ögon öppna ända sedan klockan fem. Det har varit fruktansvärt utmattande och jag har pressat socker som en galning för att lyckas stå på benen. Jag ger upp nu. Jag skiter i att titta valvaka, jag är ju fjorton år och bryr mig inte. Jag skiter i allt och  säger godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0