Fina fisken

Om tre timmar, alltså klockan nio på morgonen, kommer mamma och plockar upp mig med en bil fullastad med systrar, Lilla Hunden och massa packning. Familjen Mamma ska ut till skärgården och fira midsommar nämligen. Kände mig väldigt duktig som packade och fixade i ordning hem och väska igår INNAN jag gick ut på stan och spelade pingis och slurpade öl. Dock kom jag på, lite över nio, när alla djuraffärer är stängda, att jag faktiskt har en familj som jag har totalglömt under planeringen av bikiniantal och mängden skor (tre och två, bra jobbat, eller hur!). Mina små firrar klarar sig inte utan mat i åtta dagar om man inte lägger i en vecko-matkaka till dem, vilket jag brukar göra, men nu helt glömt bort  att köpa. Så det var bara till att slå på dundercharmen och hundögonsblicken och snällasnällasnällasnällasnälla-fråga den stackars kompis jag var ute med. Så nu, lite över sex på morgonen, bär det av på tunnelbanetur med akvarium i högsta hugg och vilseletning efter lägenhet jag aldrig har varit uppe i (eller utanför för den delen). Jag älskar när jag sköter saker i tid.

Kommentarer
Postat av: M.

åh jag är så glad att jag tillhör den delen av din familj som klarar sig själv och inte behöver bli tillslängd en klump av föda av dig att hushålla med i en hel vecka. eller snarare inte bli tillslängd. fast å andra sidan tillhör jag den delen av din familj som sitter på en ö utan affär med matkassar på vift. en klump i fickan till mig kanske?

2009-06-18 @ 20:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0