Ge mig bråkiga barn och ett knippe tyskaböcker, tack!

Sitter som på nålar just nu, om man kan sitta som på nålar klockan tjugo över sju på morgonen. Som på nålar, fast med slutna ögon och en extremt dålig hållning. Det är nämligen så att min handledare från praktiken är ledig idag, och därför har jag skrivit upp mig som vikarie. Skolan kan ringa när som helst nu och säga att "upp och hoppa, spring till skolan, du ska leda tyskalektioner med jobbigaste nian idag. Sa jag att alla var muskelbyggare och råstarka?". 
Jag behöver pengarna, men jag behöver också krypa tillbaka ner i sängen med en bok och planera veckans lektioner, sådär i ett lite lugnare tempo. Så nu sitter jag här och väntar. Kommer de ringa eller inte? Som en liten tonåring fullproppad på hormoner som väntar på att helgens hångel ska skicka sms. Så mycket väntar jag på jobbsamtal. Sorgligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0