Kontaktannonsernas nya: kalla händer!

Idag har jag varit hos doktorn. Började morgonen där med världens läbbigaste undersökning. Det värsta var att jag hade blivit lovad lugnande, som jag inte fick. De lovade också att det inte skulle göra ont. Det gjorde det. För tydligen så hjälpte inte bedövningen (som jag fick istället för lugnande) på mig. OCH inte nog med det så blev jag anklagad för att vara smygalkis, när jag frågade om jag fick dricka alkohol de kommande dygnen, och läkaren tittade på mig, tog av sig glasögonen och satte på sig psykologblicken och frågade "är det viktigt?".
MEN, tro inte att det bara var pina och elände (som jag dessutom fick punga ut en smärre förmögenhet för). Nej nej, en snäll sköterska höll mig i handen och frågade om jag alltid hade kalla händer eller om jag bara höll på att svimma. När jag svarade att jag var kallhänt så sa hon "kalla händer, ett varmt hjärta", tydligen ett gammalt svenskt ordspråk. Så nu ligger jag här i min säng, med mina kalla händer och mitt varma hjärta, och är glad för att det inte är tvärtom!

Kommentarer
Postat av: klumpfot

Hon har rätt, du har ett varmt hjärta!

2009-03-05 @ 16:34:21
Postat av: ken

åååh jävla usch, om jag hade vart där hade jag blivit förälder och SAGT IFRÅN att min dotter är älskar att supa, så låt henne!

2009-03-05 @ 18:39:57
Postat av: ken

åååh jävla usch, om jag hade vart där hade jag blivit förälder och SAGT IFRÅN att min dotter är älskar att supa, så låt henne!

2009-03-05 @ 18:41:05
Postat av: Jag

Haha Ken! Min pappa var med, och när jag gick ut i väntrummet och berättade om alkiseriet så skrattade han bara gott (och pappa skrattar högt, typ HA! HA! HA!) och sa "jamen det var väl det fräckast! Ska du inte få göra nått kul?". Doktorn tyckte även att jag ska sluta röka och snusa, för han har opererat 23-åriga tjejer med bukcanser. Så nej, doktorn tycker inte att jag ska ha nått kul. Bara ligga i den förbannande stolen.

Och puss klumpfot, du har också ett varmt hjärta. Och en stor fot.

2009-03-05 @ 18:55:47
Postat av: Anonym

du skriver så underbart!

2009-03-05 @ 19:22:17
URL: http://leissus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0