Trasiga fötter i trasiga skor.

Idag har jag gjort allt det där jag skulle göra. Eller inte som jag skulle, enligt ordinarie planer, men som jag bestämde att jag skulle göra när jag tittade ut. Idag skulle jag tvätta fem veckors tvätt, diska, suga damm, köpa linsvätska (det är ett under att jag inte går runt med små torra, taggiga saker i ögonen. Mina linser har väl fattat läget) köpa läppstift, nagellack och tofsar och obs, obs, obs: köpa te. När jag såg solen och fattade att jag skulle sluta klockan två så slopade jag tvättplanerna och satte mig istället på uteservering och surplade kaffe som sög i mig cigarett som att våren bara skulle vara en dag (jaa, jag har fortfarande magkatarr, och jaa, det gör himmelens ont nu, och JA, det var verkligen värt det). 
Om det inte hade varit så att jag hade alldeles trasiga fötter efter gårdagens fotboll, nerstoppade i ett par alldeles söndertrasade skor så skulle jag ha känt mig som jet settare på långledighet. Tur att man har kläder som tar ner än på jorden.

Kommentarer
Postat av: M.

det enda riktigt viktiga du skulle göra var att tvätta mina byxor! hoppas du gjorde det?

2009-03-31 @ 18:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0