Duracellkanin på speed

Igår fick jag mitt livs första medalj. Jag sprang vårruset, och precis som alla andra som springer dessa fem km, fick jag ett fint, grönt snöre kring halsen med läcker medaljong, när jag snubblade in över mållinjen på tiden 25 minuter. 
Innan jag galopperade runt i skogen hade jag hunnit med tre timmars skola, lite grupparbete, möte och parkhäng. Efter jogging så passade jag även på att köra två timmars pingis, där jag faktiskt gick till final tre gånger. 
Idag får jag betala för gammal ost (om ost blir gammal över natten). Är helt färdig, och har nu upptäck att anledningen till att jag gör allt sådant där som jag gjorde igår, är bara för att jag inte vill vara hemma. Här ligger det nämligen högar av tvätt, olästa tidningar som måste bäras ner för alla trappor, golv som borde skuras och prylar som verkligen är i behov av dammning. 
Hur dum är jag, om jag hellre kör slut på mig själv helt fullständigt, istället för att ägna pyttelägenheten en halvtimme för att få den skinande ren? Hm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yeeei Commander fick en medalj! jag hoppas verkligen att ni inte glömde picknickpåsen i all springglädje (vårglädje.. kom jag på nu:) vi börjar bli bra på det här med ordvitsar)..LÖV!

2009-05-28 @ 11:02:55
URL: http://leissus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0