En klassmammas bekännelser

Idag var jag klassmamma in action. Som klassrepresentant gick jag på mitt allra första möte. Inte så att jag inte har blivit bjuden på möten innan, men eftersom jag är en såkallad Pippi Långstrump-representant (har blivit så med tanke på att jag knatar runt i röda strumpbyxor, som tar upp färgen i mitt ansikte på ett inte så smickrande vis, och dessutom trasiga, gula skor. Borde snarare bli kallad fröken korv med bröd, utan korv med bröd, utan bara tillbehör) (Ketchup och senap alltså) så har jag helt sonika missat att gå på allihop. Men idag satt jag där, med alla lärare (och min vapendragare fröken L), sörplandes gratis kaffe och knaprandes på stora berg av tax-free toblerone. Och det var himla kul! Och jag vet precis hur töntig jag låter när jag säger det, med jag går med på det. Jag kan vara den stora kåren-tönten. Det spelar ingen roll, som klassmamma har man viktigare saker att tänka på än att gå runt och spela tuff. Tillexempel vilken sorts choklad som är godast, och hur många bitar man vågar ta innan det blir pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAH briljant darl! jag gillar mystiken med fröken L! vem kan denna underbara varelse vara??

2009-05-05 @ 23:05:48
Postat av: Anonym

HAH! briljant darl! jag gillar mystiken med fröken L! vem kan denna underbara varelse vara?

2009-05-05 @ 23:07:09
URL: http://leissus.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det här för trams!! skriva kod för att kommentera..nä nu vette sjutton!

2009-05-05 @ 23:08:08
URL: http://leissus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0