Ja, jag har för mycket tid.

Jag har tänkt på en grej. När man åker kommunalt så spanar man ju alltid efter lediga plaster, där det är så ledigt som möjligt (typ en fyra ingen sitter i, istället för en fyra som redan är okuperad av två personer). (Okej, kanske inte man. Kanske bara är jag som vill sitta själv och sura i min ensamhet). Nu har jag kommit på att det är mycket smartare att sätta sig där det redan sitter andra. Varför? Jo, hellre välja än att bli vald. Sitter man på lediga säten så kommer det ju folk och sätter sig bredvid än tillslut, och trots att jag varje gång hoppas på att få en tvättäkta hottie till granne, så vet jag att jag är kissluktande gubbmagnet (nej, det är inte jag som luktar kiss. Det är gubbarna.) som dessutom attraherar personer som måste sitta och spraka i sätet framför, eller bara vara allmänt störiga. Så från och med nu ska jag bara sätta mig bredvid rosendoftande, tidningsläsande personer jag väljer helt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0