En tuff brud(?) i lyxförpakning

I fredags var jag på maskerad och för att göra mig själv lite mer festlig (och ta bort fokus på min nästan nakna kropp) så drog jag på mig en lila peruk. Jag kände mig råhet och ville knappt ta av mig den när jag skulle sova. Dagen efter vankades det familjemiddag och självklart satt peruken där den skulle och täckte mitt trista, vanliga hår. På vägen hem på kvällen gick jag och smidde planer hur jag alltid skulle ha lila page och börja bära det nya håret på skolan. Jag väcktes ur mina dagdrömmar av två ordningsvakter som tyst sa till varandra "inte mycket som händer ikväll, bara en transa som är ute och strosar". Nu hänger peruken på en hållare i fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0