Hurtbullen har knackat på och gjort entré

I söndags gick jag upp toktidigt. Jag krälade mig ur sängen och drog på mig raggsockor och gummistövlar med mycket slit. Och inte gjorde jag det här för att jag behövde det utan för att jag ville. Jag hängde nämligen med fröken Em och hennes familj ut och orienterade. Jag skriver det igen, orienterade. Ut i skogen knatade vi och hittade kontroll efter kontroll. Eller check points som det heter på orienteringsspråk. Jag hittade en handikappsanpassad, men tro inte att jag misströstar för det. Sist jag gjorde något liknade så gick bästis och jag vilse och hela årskursen (det var många år sedan) fick gå skallgång efter oss. Tydligen så tyckte jag att det här var så roligt att jag ringde idag och frågade om vi kunde göra om det innan fotbollen. Vad blir nästa steg? Kommer jag komma till skolan i joggingbyxor och pannlampa och hälsa med orden "tjoflöjt"? Isåfall får ni kasta till mig en chokladkaka och ett stycke smakiga teveprogram. Mitt vanliga liv är alldeles för bekvämt för att bytas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0