Pånyttfödd hästtjej

Jag var och red idag för första gången på åtta år. Kom till stallet iklädd 11-åriga syrrans braller och hoppade upp på en megahög häst. Det var så fruktansvärt kul och jag fick höra någonting jag aldrig har hört förut. Läraren sa att jag rider väldigt prydligt och ordentligt. Jag! Slarvmajan som aldrig har lyckats med ett helt dressyrprogram. Tyvärr hade jag glömt någonting innan jag klättrade upp i sadeln. Jag har förträngt den pumpade smärtan som uppstår i ben och rumpa när man måste sitta haft i spagat i en knapp timme. Så nu sitter jag här hemma och känner mig som en cowboy, men inte vilken cowboy som helst, utan en PRYDLIG sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0