Godisräddaren i nöden!

Idag var jag i affären och plockade på mig massor av varor. När jag skulle betala så fanns det inte tillräckligt med pengar på kortet. Jag sprang ut för att ta ut pengar, men det fanns ingen hunka för automaten att spotta ut. Med andan i halsen försökte jag igen, med enbart det viktigaste (mjölk till pannkisar och en påse godis). När inte ens det gick fick jag alldeles röd i ansiktet be om ursäkt till kassörskan och den lilla kön som hade bildats bakom mig. Då kliver världens snällaste människa fram. Han stod bakom mig men istället för att vara arg och gnällig för att jag hade snott massa tid med mitt krånglande så halade han fram sitt kort och betalade mina varor. När jag ännu rödare i ansiktet (om det nu var möjligt) försökte hindra honom och sa att det absolut inte behövdes så tittade han på mig och sa (självklart på klingande göteborgska) "jag vet att det inte behövs, men du ser ut att behöva det. Gå hem och njut för fullt nu". Han var dessutom snygg. Var är världen på väg? Var är mitt vanliga liv? Jag blev så till mig av glädje att jag helt och hållet glömde bort mina pannkakor när jag kom hem och slevade i mig en skål yoghurt istället. Det tjänar visst inget till att vara snäll mot mig.

Kommentarer
Postat av: M.

Jag blir lika glad varje gång jag hör det här, Åh vad bra han var!! "jag vet att det inte behövs, gå hem och njut för fullt nu!" JAA

2009-09-30 @ 20:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0