Fröken Hjort får inget gjort

Idag är en dag då ingenting blir gjort. Jag vaknade, jag somnade om. Jag vaknade igen och gjorde inget vettigt och vips så är klockan fyra och jag har fortfarande inte fått på mig något annat än gårdagens kläder (sånna man har på sig när man tittar på film med kompis eller degar hemma) och jag är fortfarande oduschad och iförd glajjer istället för linsor. Jag är ledig och det är snö ute och det borde betyda storstädning eller matagning till matlådor eller utrensning i garderoben eller renskrubbning av akvariet. Men nej, istället ligger jag på sängen med datorn på magen och skyller min lathet på ond hals och tungt huvud. Och jag skulle gärna säga att jag har lite tråkigt för det skulle låta så mycket bättre en sån här oproduktiv dag men sa jag det så skulle jag ljuga. Jag älskar att vara lat. Att göra ingenting kan nog vara det bästa man kan göra. Förutom att spela fin sång på pianot såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0