När sl är trasigt så får man lita på att pulkan dras

Jag tycker inte om vinter. Jag avskyr snö kyla och blöta raggsockor. Jag gillar inte känslan av istappar i håret och när det sticks för mycket i mina knallröda kinder så vill jag bara grina. Gårdagen började som taget från helvetet. Syrran och jag åkte hem från brorsan tidigt på morgonen och när vi stod och väntade i alldeles för tunna kläder på ett tåg som aldrig kom så ville jag bara lägga mig ner och ge upp. Men sen på eftermiddagen så hände det något. Fröken Em lyckades, jag vet inte hur, få mig till nacka och inbakad i kläder som skrek "inte snygg- varm!" så åkte jag både pulka, vurpade i snödriva och drack varm choklad samtidigt som Stora Hunden lufsade framför oss. På kvällen drack vi rödtjut och spela alfapet och allt kändes så väldigt jullov och lyckligt att jag för en liten stund (eller en hel eftermiddag och kväll) kände att "wow, vad mysigt det är". Den känslan är alldeles bortblåst nu när det är förmiddag och jag ska ta mig till skolan jag vet inte hur med ett tåg som går jag vet inte när eller om. Fröken Em, kom med din pulka och ta mig tillbaka till winter wonder land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0