Den orörliga bodybuildern

När jag vaknade i morse tänkte jag att den här dagen skulle bli så bra och uppstyrd. Jag ska plugga på förmiddagen, tvätta på eftermiddagen och sen kommer skönheten hit och äter våfflor och pratar skvaller. Himla bra upplägg för en dag tänkte jag och skulle hoppa upp ur sängen. Det gick inte. Tre dagars träning har satt sig och varenda liten rörelse visade sig skära in i axlar, ben och armar som trubbiga svärd. Och när jag väl lyckades komma på fötter så råkade jag stöta till burken med vaniljsocker som står på kylen. Den rasade ner bakom allt, dit man inte når. Nu sitter jag stel som en pinne alldeles hög på vanilj i ett hem som luktar som en blandning av värsta sortens parfymbutik och ett överhettat bageri. Och så gick det med de dagsplanerna. Skönheten kommer hitta mig sittandes här, i skitiga kläder och med skolboken oläst. Men stark som en oxe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0