En annan dag som bara svepte förbi i ett skimmrande glittersken

Idag har vi gjort precis samma sak som alla andra dagar, vi har slappat på stranden. Maja och pappa som båda har börjat snarka (jag delar rum med den ena och bor över den andre) var trötta efter sin oroliga sömn och somnade som två strandade sälar. Jag låg och läste och var som en trist mamma som sa "hysch! Det är spännande nu!". Sen badade vi i höga vågor som slet av bikinin och efter att vi tumlat runt i havet alldeles berusade av lycka kallade pappa oss sina döttrar sex och åtta år.
Och nej, det är inte byxorna från förra inlägget som sitter på bruden på bilden.
Maja tror att hon är kändis på stranden och väljer att kolla bort. Hon borde sluta att ta med sig skvallerblaskor och istället göra som sin kultuverade och imponerande syster.
Bilden på pappa tänker jag inte visa er. Maja och jag fick på oss överdelen till bikinin lagom till att kameran plockades fram. Pappa däremot kör stenhårt på reglerna som gäller på nudiststranden som är vårat andra hem. Inga kläder- inget foto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0