Mysmisär

Igår hände det någonting som bröt det lugna lunket här i Grada. Solen släcktes, det blev alldeles mörkt på himmelen och sen öppnade sig molnen och släppte ner ett mäktigt regn. Det här var ingen beredd på så strömmen på hela ön slogs ut. *Poff* sa det så blev det mörkt. Och inget vatten fanns det. Pappa och Maja fick sätta sig i bilen och åka två mil för att hämta vatten ur en källa. Jag läste bok med ett stearinljus bredvid mig. Som sista middag innan vi idag lämnar pappa för norra gotland fick vi yoghurt och knäckemackor. Tanken var att vi skulle dricka öl och misärsprit till men vi fick ju som tur var källvatten. Det riktiga problemet kom precis innan vi skulle sätta oss för att äta och jag smet ut för att kissa. När jag kom in slog mig den hemska insikten att jag inte skulle kunna tvätta händerna. Då sa det *poff* igen och strömmen kom tillbaka. Självklart släckte vi alla lampor, drack vattnet som vi hade jobbat så hårt för, spelade spel och drack rödtjut innan vi tillslut gick och la oss med tanken "Vi klarade det! Vi överlevde!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0