Joggingturer är det bästa jag vet, näst efter rabarberpaj

Idag låg jag hemma på mammas gräsmatta och läste världens sämsta skolbok. Den är inte bara sämst för att den är tråkig utan den får mig även att känna mig totalt värdelös och råkass. Jag fattar ingenting och jag brukar inte ha svårt för att förstå skönlitteratur. Jag har hela tiden trott att huvudpersonen heter Lina, men det var tydligen bara någon hon bor med, har jag greppat nu efter över hundra sidor. För att trösta mig lite i denna bokmisär så drog mamma och jag på oss springskorna och tog med lilla hunden ut i skogen på en svettig runda. Efter årets andra utejogg sitter jag nu och tittar på min ugn som innehåller årets första rabarberpaj. Det är min bästa paj och kan inte den få mig på bättre humör så river jag sönder boken och skiter i skolan. Så illa är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0