Stockholms blodbad gästspel i Lund

Idag vaknade jag upp med inflammerad tand och fick borsta bort ett par liter blod ur käften innan jag skulle knata till skolan med både tand- och mensvärk. Eftersom blod inte är en favvo, och inte smärta heller för den delen, så var inte humöret på topp. Efter att ha tjutit lite på våning tre hos Leila var det bara att bita ihop och stå ut med klassen hela dagen. Klockan fyra hoppade jag på ett tåg som skulle ta mig till Lund samtidigt som jag skulle skriva ihop värsta supertentan. Jag somnade i samma minut som jag satte mig på tåget. Nu har jag vaknat, alldeles halvsvullen, trött, och med en fet, röd sidenrosett på sniskan i håret. Jag känner mig precis som ena flickan (Lisa) i barnen i bullerbyn när hon somnar mitt i nyårsvakan. Hon skrev nog inte heller ihop någon tenta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0