Och så blev det höst även hos mig

Jag tittade igenom bilderna som togs under den tiden som jag inte skrev här på Oh Susie och kom fram till att det som jag har gjort mest är att skratta, äta våfflor och se hur det sakta blir höst. Och äta kakor. Som dagen då mamma kom över med de största hallongrottor som hon hade köpte på kondiset på hörnan.
Och så kom lilla Maja hem från stora Norrland och det firades givetvis med våffelfrukost och nagellack i alla fina färger. En på varje nagel, sådär som vi gör varje sommar.
Maja var söt som aldrig förr och skålen var fylld av plommon. Jag tänkte att jag kanske skulle lära mig att acceptera hösten och det gör man bäst med fina färger och sött fruktkött.
Sen tänkte jag lite mer att jag skulle ta emot hösten med öppna armar genom att göra värsta grytan. En sån gör man på alla rotsaker som finns för nästan inga pengar alls nu. Anders fick smaka och tyckte att det kunde passa sig att spexa till det.
Sen blev jag vuxen och började prenumerera på DN. Nu är det för kallt för att äta frukost vid bordet vid fönstret. Nu måste allt på morgonen ske i sängen och då passar det så himla bra med tidning. Så jag skaffade det. Så vuxet. Och gröt äter jag också. Allt för att håll värmen.
Sen for jag på långhelg. Tyckte att lördag, söndag kändes för kort så jag utökade med ett par tre dagar extra. När jag kom hem möttes jag av den här sorgliga synen.
Som tur var är basilika värdens bästa planta för efter många deciliter vatten och en stärkande natts sömn så var de återigen gröna, stolta och goda som aldrig förr. Men det satte sina spår, så nästa gång jag skulle träffa den som jag är kär i så fick det ske här, i staden osm jag bor i. Det firades med hjärtan.
Sen var det bara att inse att sommaren faktiskt hade tagit slut. Jag fick krupp och köpte hem massa jordgubbar. Det är bara att stoppa huvudet i sanden och bär i munnen så kan man ha kvar den fina barfotakänslan ett bra tag till.
Om man inte vill snöra på sig kängorna, dra på sig guldklänningen och blicka ut över en fin stad i rödaste guldfärger vill säga.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Jag blir så himla inspirerad och glad av dina fantastiska foton, heja!!

2010-11-02 @ 16:53:15
Postat av: Felicia

Oh, där e den där snygga killen igen. Är han ihop med hon i mörkt hår? Maja, eler va hon heter?

2010-11-28 @ 23:26:47
Postat av: Jag

Ja. De är kära och hon är på smällen med deras trillingar. Helt fantastiskt!

2010-11-29 @ 18:06:35
Postat av: Felicia

Duverkar arg?

2010-12-12 @ 18:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0