Att baka en bebis på en dag

Jag håller på att städa. För ett tag sen gick jag lös på köksskåpen och nu har jag gjort en djupdykning i garderoben. Jag tänkte att man idag på valdagen ska köra ut det gamla och plocka in det nya. Hittade en av mina favoritklänningar, som är röd och passande dagen till ära och fick för mig att prova den. Drog av mig de stora, lösa, oformliga kläderna jag degar runt i hela dagen och ålade på mig denna lilla blåsa. Och vad ser jag? Endera har någon kommit och befruktat mig i smyg under natten och jag bär på detta superbarn som genast har hamnat i ett femmånaders tillstånd eller så har jag tillslut fått min mammas laktosmage.
Jag tror jag väljer något annat idag. Byxor med resår i midjan eller en härlig snickarkjol. Det känns mer passande i mitt tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0