Syster kom hem, för jag längtar efter dig!

Min kära, älskade syster Maja tog sin symaskin under armen en dag i augusti och for upp till norrland. Hon bor där nu, på en skola tillsammans med några andra fashionistas som också ska bli designers när de blir stora. Igår knatade hon runt i en vit brudskrud och visade upp sig på sin första modevisning (smart sätt att marknadsföra sig på- hej, jag är både begåvad och singel. Och redo som bara den!) och jag var inte där på första raden och klappade upp blodsår i händerna. Jag saknar henne något oerhört! Varje söndag saknar jag att dansa rövardans i pappas vardagsrum tills svetten har tvingat av oss våra tröjor och andan i lungorna har tagit slut och varje dag som jag är på väg hem vill jag ringa och säga "hej, kom och ät hos mig!". Det enda som är bra med att ha blivit ensam lämnad kvar i stan är att hennes garderob står på vid gavel och jag behöver inte ens knacka för att få stiga på. Idag är jag klädd i henne kläder från topp till tå men känner ändå att nä, jag skulle kunna skita i den här vrålsnygga kjolen för när vi är tillsammans så är det trots allt så mycket bättre (jag vet inte hur man infogar you tube fönster här på bloggen, men klicka på "så mycket bättre) (och när låten kör är det bara att gå lös som en äkta tattar-unge och dansa som att det var det sista du gjorde). Puss!

Kommentarer
Postat av: M.

Puss! puss! puss! puss! Du anar inte vad glad jag är att jag kommer hem idag, jag hade inte stått ut en dag längre utan att få träffa dig! Och med ett sånt här kärleksinlägg, bästa!

2010-09-30 @ 15:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0