Tur att det inte är sjuksköterska jag pluggar till.

För en dryg veckan sedan opererades min pappa. Han fick en ny kula i höften för att han ska kunna gå utan att det gör panikont och komisk nog kan han knappt röra sig nu i operationens efterdyningar, men det är precis som det ska vara. Så efter praktiken idag så plockade jag med mig goda varor från konsum och trevlig bok från skolan och åkte hem till honom för att sällskapa. Vi åt lunch och efter det behövde pappa lägga sig en stund och då tyckte jag att det passade utmärkt med högläsning ur boken som jag hade lånat dagen till ära. Jag kröp ner under filten och startade med de första sidorna men kände efter ett tag att det skulle vara himla trevligt att få de grekiska mytologisagorna upplästa av pappa istället, så som det var för femton år sedan. Sagt och gjort, pappa tog över och läste på sitt pappa-läser-gonattsaga-till-barn-med-tefatsstora-ögon-som-tycker-att-det-är-världsspännande-vis och efter några minuter som lika gärna kan vara sekunder sov jag som en sten under filten i pappas stora säng. Och där låg jag i två timmar tills pappa lyckades muta upp mig med saft och bulle. Så bra var jag på att vara dotter som tar hand om sjukerpappa idag.

Kommentarer
Postat av: M.

Tack tack, nu har du fått mig att gråta av enorm hemlängtan! JAG VIL OCKSÅ VARA MED! Jag kanske ringer pappa och ber honom läsa genom telefonen..

2010-09-21 @ 15:50:17
Postat av: Jag

Vi saknade dig! Det fanns ingen som låg på pappas andra sida. Dt ska alltid finnas nån på pappas andra sida!

2010-09-21 @ 16:18:01
Postat av: M.

Åååå. Och hon ska alltid vara jag!

2010-09-21 @ 20:10:34
Postat av: Andreaa

Det är ändå tanken som räknas... :-)

2010-09-24 @ 18:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0