En äkta pensionette

Jag gillar inte att frysa. Ändå klär jag mig alltid i klänning, strumpbyxor, kappa och basker. Sen står jag där, varje dag med blåa händer och bortdomnade ben. Så när Emmy drog med mig på promenad i onsdags kände jag att nu fick det vara nog. Jag sket i allt snyggt och klädde mig som en korsning av litet barn och gamal tant. Pensionette är tydligen benämningen på min nya stil.
Täckbyxorna syns ju tydligt men vad som inte riktigt lyser på bilden är vad jag har under skorna. Nämligen BRODDAR! Bilden under är från annat tillfälle. För ja! Jag använder dem flitigt.
Emmy är ett år yngre och har inte riktigt förstått grejen med att värme kommer före snygghet än. Men hon kommer också växa upp! Snygg var hon i alla fall.
Gissa vem som kom tillbaka utan känsel i benen? Men vem som också hade hedern i behåll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0