Ge mig lite vardag och tidiga morgnar!

Förut älskade jag helgmornar. Lördagarna och söndagarna hägrade i mina våtaste drömmar varje vardag då väckarklockan ringde mitt i natten för att dra upp min stackars stelfrusna kropp. Drömmen om den perfekta söndagen i sängen, med en god frukost, dn-söndag och diverse repriser på fyran gjorde att man ändå klarade av att gå upp tillslut, eftersom man vist att belöningen skulle komma inom en vecka. 
Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och vet bättre. Helgmornar är inte alls speciellt bra, de är bara oerhört förslappande, ångestframkallande och kopplar bort det sociala livet. Idag vaknade jag klockan elva, för nästan fyra timmar sen, men har fortfarande inte kommit upp. Jag har ätit frulle, lunch och mellis, tittat på serier på datorn, läst diverse skitsaker och terroriserat min stackars familj på telefon. Anledningen till att jag inte orkar gå upp är att sängen är så himmelskt skön och att jag inte orkar duscha. Och snart är klockan eftermiddag, och då är dagen ändå redan förbi. Jag längtar till vardagen, då det inte finns något val. Snälla, dra upp mig ur misären, ta på mig en klänning och skicka ut mig på stan. Och medan du gör allt det där, kan du inte sticka till mig ett kontokort då samtidigt, så jag kan köpa de fina rosa byxorna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0