Semester!

När jag var liten och skilsmässobarn så blev det en del vändor på sommaren. Man skulle vara med mamma i skärgården, sen med pappa på gotland och sen men mamma på gotland. Det var inte så mycket stan som man hann med då och det var jag bara glad för, förutom att man nästan glömde vad kompisarna hette när man inte hade sett dem på tio veckor. Nu är jag vuxen och skilsmässobarn. Det betyder lika många vändor mellan mamma och pappa men även jobb. Satte mig imorse för att gå igenom sommarschemat och upptäckte att jag kommer vara hemma i ca två veckor om allt blir som jag har tänkt nu. De veckorna kommer jag att jobba. Jag trodde att sommarlovet var till för att vila upp sig men kom på att man har sommarlov för att återigen få känna sig som det lilla barnet som bodde i resväskan. Det lilla barnet som nu har fått jobbtelefon som hon kommer sitta och skrika i från stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0