Min nya identitet

Jag fick ett sånt himla roligt brev från skatteverket för ett tag sen. Kanske låter otippat, att skattaverket är sånna humorister. Nu var det inte så att det var deras avsikt att skoja till det. De måste bara vara väldigt trötta eller på slarvhumör. Eller så är det helt enkelt så att jag inte alls heter Maria i mellannamn, som jag i alla år har trott, utan Marta. Och tydligen var mamma en väldigt ung mamma, för tänk att föda barn hela fyra år innan man själv är född! För inte är jag tjugofem inte, och inte fyller jag den första september? Nej nej, där där måste mamma och pappa ha fått om bakfoten. Om man ska tro på skatteverket. Det märkliga är bara det att jag inte föddes samma dag som mitt personnummer antyder..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0