Monica Geller, kom tillbaka!

Jag är en sån där jobbig person som gillar att diska och som bäddar rent ofta. Jag vet inte om jag har det sådär superstädat i resten av lägenheten men just de två grejerna gör att jag ofta kallas pedant och städfreak. Helt orättvist. Nu har jag tappat allt. De senaste dagarna (om jag inte skulle ljuga så skulle det stå veckorna) har klädberget på mina stolar växt något otroligt (smutsigt blandat med rent, såklart!) dammet har frodats över precis varje yta där det kommer fram, disken i diskhon är inte ren och mina lakarn skulle själva kunna krya ner i tvättkorgen och stanna där. Det är en svinstia, en äkta ungmö-lya. 
På måndag klockan nio har jag inlämning på ett skolarbete som är ungefär 200 resor större än jag trodde att det skulle va (jepp, jag litade på mig själv och tittade upp det först för en halvtimme sen). Och vad händer? Istället för att genast börja plöja böcker och skriva anteckningar tills pennan glöder och mina kinder pulserar och ögonen skelar så jag knappt kan se, så sätter jag mig och skriver en städlista. Så idag ska jag alltså diska, dammsuga, dammtorka, boka tvättid, byta lakarn (om jag får tvättid) sortera alla kläder, tvätta akvariet, skura golvet, damma skor och städa ur kylen. Varför blir det alltid så? Varför är det alltid som renast under en tentaperiod? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0